Halleluja

Utilizăm modulele cookie pentru a vă oferi cea mai bună experiență. Dacă veți continua să utilizați site-ul nostru, vom presupune că sunteți bucuroși să primiți toate cookie-urile de pe acest site. Politica de confidentialitate

Leguminoasele, esențiale pentru sănătate

Proteinele sunt vitale pentru corpul nostru. Noroc că lintea, fasolea și năutul sunt bombe de proteină!

Leguminoasele, esențiale pentru sănătate
Leguminoasele, esențiale pentru sănătate

În special pentru cei care sunt vegetarieni sau vegani, leguminoasele joacă un rol important, având un aport adecvat de proteine. Dar dacă vă gândiți că peștele, carnea sau ouăle au cele mai multe proteine atunci sunteți pe un drum greșit, deoarece lintea, fasolea și năutul sunt adevărate bombe de proteine. Proteina este incredibil de importantă pentru corpul nostru, deoarece numai doza zilnică potrivită ne va asigura că mușchii noștri pot crește și se mențin în formă, iar sistemul nostru imunitar funcționează corect.

Leguminoasele nu numai că ne furnizează acest nutrient important, dar sunt, de asemenea, foarte gustoase. Se potrivesc perfect în supe sau salate, sunt baza pentru creme tartinabile și garnituri la friptură și se pretează la curry și tocănițe.

NĂUT

Este un aliment sănătos și gustos, poate fii preparat foarte variat. Substitut ideal pentru carne, este bogat in fibre eficiente pentru combaterea constipatiei si controlul apetitului. Mai presus de toate, năutul poate asigura cel putin 20% din necesarul zilnic de proteine, de asemenea, menține glicemia în echilibru și pe lângă faptul că favorizează digestia, fibrele îți dau senzația de satietate. Conținutul ridicat de fibre face, de asemenea, din năut, un aliment indicat pentru curele de slăbire. Pentru cei care mănâncă vegani, năutul este baza, deoarece conțin fier și calciu. Probabil cel mai faimos fel de mâncare preparat din năut, vine din bucătăria orientală - hummusul. În comerț găsiți năut uscat sau pre-gătite în sticlă. Din cel uscat se obține prin măcinare făină de năut care-l puteți folosi de exemplu la clătite. Cuvântul „năut” provine din cuvântul turc „nohut” și a intrat în limba română, pe vremea când Dobrogea era parte a Imperiului Otoman, sub forma arhaică „nahut”. 

LINTE

Din aceeași familie cu mazărea, fasolea, soia și năutul, aceasta plantă - mai exact, semințele sale - este nelipsită din bucătăriile celor care preferă o dietă vegetariană, dar poate fi și un aliment pentru întreaga familie, pentru ca este ușor de preparat și bogată in nutrienți. E bine să le clătim bine înainte de preparare pentru că se pot ascunde pietricele. Sunt disponibile în tot felul de culori și oferă mai multe proteine decât carnea și peștele. Datorită conținutului ridicat de magneziu, ele sunt, de asemenea apreciate. Fiind de mici dimensiuni, boabele de linte au un avantaj important: fierb rapid, ceea ce înseamnă că nu se pierde foarte mult din cantitatea de nutrienti. Lintea face parte din ceea ce am putea numi “bucătăria rapidă”. Lintea poate fi inclusă in salate, supe, orez, curry, tocănițe, sosuri, sau o poți folosi ca umplutură pentru sarmale. În limba engleză, planta este numită lentil (de la latinescul Lens culinaris), asta deoarece semințele sale (boabele) au forma unei lentile. 

MAZĂRE

Culoarea verde ne amintește de prospețimea primăverii, este fin în gust și foarte sănătos - ce ți-ai putea dori mai mult? Poate o porție mare de vitamine B, pe care le au în bagaj. Desigur, cel mai gustos e să alegi cel proaspete direct din coajă, tineri și delicați, dar nici varianta congelată nu este neglijabilă, aduce verdele proaspăt și o porție de proteine pe farfuriile noastre pe tot parcursul anului.

FASOLE

Fiecare bob scoate un ton - din păcate, există ceva adevăr în acest proverb. Fasolea boabe, albă sau roşie, aduce numeroase beneficii organismului. Această legumă este o sursă naturală de fibre şi de proteine, având un indice glicemic scăzut. De asemenea, fasolea este bogată în fier, un supliment natural energetic, fiind indicat mai ales femeilor. Fasolea se regăsește sub o gamă largă de culori și forme și sunt adânc înrădăcinate în multe bucătării din lume - gândiți-vă doar la renumita supa toscană de fasole sau la măncărurile mexicane din care nu poate lipsi ingredientul principal.

Plăcere fără dureri de burtă

Nu oricine se împrietenește atât de ușor cu leguminoasele. Pentru a le consuma cu poftă, un ajutor important vă oferă condimentele. Probabil nu este o coincidență faptul că Dhalul indian (mâncare de linte), Feijoada braziliană (fasole la ceaun) și Falafelul libanez (chifteluțe din năut) au ceva în comun - chimenul. Ghimbirul și feniculul contribuie, de asemenea, la facilitarea digerării bucatelor cu leguminoase.

De asemenea, este important ca leguminoasele, cum ar fi fasole, năut, etc., să fie consumate doar fierte, deoarece numai prin procesul de gătire, lectina (otravă) conținută, se descompune. Cu fasolea din conservă sau din sticlă, acest proces a fost deja realizat și poate fi utilizat imediat, economisind timp prețios și permițându-vă să gătiți spontan. Atenție Legumele uscate trebuie să fie înmuiate, clătite și apoi fierte pentru o plăcere sigură.

Iar cei care mănâncă frecvent leguminoase, își instruiesc intestinele, iar astfel le pot trata din ce în ce mai ușor.